El batle de Calvià, Carlos Delgado, i la consellera de Salut i Consum, Aina Castillo, han col·locat la primera pedra de la nova Unitat Bàsica de Salut de Bendinat que suposa una inversió d'1,9 milions d'euros.

1ª pedra del centre sanitari de Bendinat.

El batle de Calvià, Carlos Delgado i la consellera de Salut i Consum, Aina Castillo, van col·locar el passat 7 de juny la primera pedra de la nova Unitat Bàsica de Salut de Bendinat, un centre que suposa una inversió d'1,9 milions d'euros i que donarà servei a més de 6.000 habitants.

Es preveu que les obres, executades per Hispànica SA concloguin en el termini de 12 mesos. El centre comptarà amb una planta baixa i pis i tindrà una superfície total de 1.073 metres quadrats construïts en una parcel·la de 5.144. Disposarà de set consultes (dues de medicina familiar, una d'infermeria, una de pediatria, una d'infermeria pediàtrica; una consulta polivalent i una consulta de matrona), a més d'una sala de cures, una sala de cirurgia menor i una d'urgències. L'àrea administrativa comptarà amb una sala de juntes, un despatx polivalent, arxius i recepció. A més, tindrà sis serveis (dos d'ells adaptats per a minusvàlids) i dos distribuïdors.

El Pla Funcional del centre, desenvolupat pel servei de Salut de les Illes Balears, contempla que hi treballaran vuit professionals (dos metges de família, un pediatre, tres infermeres, un auxiliar d'infermeria i un auxiliar administratiu).

El centre, dissenyat pels arquitectes Antoni Planes i Miquel Serra, serà un edifici compacte, adaptat al pronunciat pendent dels terrenys, amb una entrada per a usuaris i pacients i una altra per a personal i servei i dues sortides d'emergència. Està pensat per optimitzar els accessos, la circulació interior i la comunicació entre àrees i plantes, tenint en compte la necessitat d'un correcte funcionament assistencial.

El projecte desenvolupat elimina tota barrera arquitectònica possible i dota a totes les dependències del centre amb llum i ventilació natural. El nou centre de salut de Bendinat, molt pròxim a la carretera de Palma a Andratx, tindrà com a centre de salut de referència el situat a Calvià vila mentre que el centre hospitalari de referència serà Són Dureta.