L'Ajuntament de Calvià informa que ha denegat l'autorització per filmar en el municipi de Calvià a LIME PICTURES

L'Ajuntament de Calvià ha tingut coneixement, a través d'informacions aparegudes en alguns mitjans britànics, de l'arribada d'un equip d'enregistrament d'un programa («Geordie Shore») que no compta amb l'autorització de l'Ajuntament.

El passat 25 de maig, es varen presentar a l'Ajuntament dues sol·licituds de permís de rodatge per part de la productora LIME PICTURES, per fer un rodatge per a un programa televisiu de la cadena MTV, el contingut de la qual es basa en la interacció d'un grup de concursants.

 

Una vegada analitzada la petició, i comprovant que no es pot determinar l'existència de l'interès públic que exigeix la llei per poder autoritzar l'activitat sol·licitada, es va denegar l'autorització.

 

Aquesta denegació s'ha notificat al peticionari i s'ha lliurat amb data de 3 de juny de 2016.

 

A la vista de les informacions aparegudes sobre l'inici del rodatge denegat, l'Ajuntament vol aclarir que:

 

- L'activitat sol·licitada per LIME PICTURES va ser denegada, i així se'ls ha notificat.

 

- No compten amb autorització municipal per fer els rodatges sol·licitats en el municipi de Calvià.

 

- A més de la notificació oficial, des de l'Ajuntament s'ha contactat amb la productora per advertir-los que no compten amb autorització, per la qual cosa s'impedirà que facin l'activitat.

 

- L'Ajuntament de Calvià estarà molt vigilant amb les peticions d'enregistraments que no s'ajustin al que la normativa senyala –que no acreditin els criteris econòmics i socials exigits per la llei, que permeti apreciar l'existència d'un eventual interès públic que pugui haver-hi al darrera d’aquesta activitat-, i que potenciïn una imatge molt esbiaixada del municipi.

 

L'Ajuntament seguirà treballant al costat de la resta d'administracions perquè la destinació de Calvià en general, i la de Magaluf en particular, no sigui posada en dubte per interessos que no se cenyeixin a l'interès general de caminar cap a una destinació de més qualitat.

 

Demà, a les 14 h, a l'Ajuntament de Calvià, s'ha convocat una reunió amb la directora general de Turisme del Govern, Pilar Carbonell; l'Ajuntament, encapçalat pel batle Alfonso Rodríguez Badal, i representants del sector.

 

En finalitzar, la directora general i el batle estaran a la disposició dels mitjans de comunicació.