Unes 70 persones van participar en la I Jornada Micològica de Galatzó, celebrada el passat 24 de novembre, a l'emblemàtica finca. Es van trobar un total de 74 espècies diferents

70 persones a la Jornada Micològica de Galatzó.

Unes 70 persones de Calvià i d'altres municipis de l'illa es van donar cita dissabte passat, dia 24 de novembre, en la finca Galatzó, per participar en la I Jornada Micològica que es va desenvolupar des de les 10 fins a les 15 hores, aproximadament, i que va finalitzar amb la degustació d'un pa amb oli.

Durant el dia es van donar a conèixer les principals espècies de bolets comestibles i no comestibles que es troben en els boscos de Galatzó. Gràcies a les explicacions que va realitzar in situ l'expert en micologia Joan Carles Salom es va aprendre: a reconèixer i diferenciar les espècies trobades, a aprendre l'important paper ecològic que tenen els fongs en els ecosistemes forestals i a conèixer la forma adequada de recol·lectar bolets sense danyar el bosc. Igualment, també es va projectar als assistents un video explicatiu del Projecte "Galatzó per a tots".

Al final de la recerca de bolets es va realitzar una petita exposició de les espècies de bolets oposats pels assistents perquè poguessin veure-les amb més calma i detall i observar així les diferències amb espècies similars. Es van exposar un total de 74 espècies de bolets diferents distribuïdes en les categories de: espècies comestibles (32), espècies no comestibles (25) espècies tòxiques (15) i espècies mortals (2). A més es van trobar algunes espècies molt interessants des del punt de vista científic i que actualment estan sent estudiades, ja que podrien considerar-se espècies noves per a les Balears.

Gràcies a la realització d'aquesta Jornada Micològica s'ha creat un primer catàleg micològic de les espècies de bolets que es troben a la finca Galatzó. Aquest fet implica no només un increment en el coneixement de la biodiversitat present en la finca sinó també un increment en el valor ecològic de Galatzó com a font de biodiversitat.